dnes je 1.4.2025

Input:

Právní úprava stížností a předcházení stížnostem

1.4.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer

13.1
Právní úprava stížností a předcházení stížnostem

JUDr. Anna Janáková

Účel právní úpravy stížností

Důvodová zpráva k zákonu č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, uvádí, že účelem právní úpravy stížností je zajistit jednotný postup při vyřizování stížností a současně posílit postavení pacienta v systému poskytování zdravotních služeb a vymezit povinnosti poskytovatelů zdravotních služeb a příslušných správních orgánů zabývat se prokazatelným způsobem stížnostmi podanými pacienty a dalšími osobami.

Právní regulace

Poskytovatele zdravotních služeb (resp. poskytovatele pracovnělékařských služeb) nelze považovat za správní orgán a jeho činnost není výkonem veřejné správy, nelze proto pro podávání stížností ohledně jejich činnosti využít správní řád.

Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, upravuje vlastní režim podávání a vyřizování stížností na poskytování zdravotní péče. Práva pacientů a postup poskytovatelů a dalších zúčastněných subjektů pro podávání a vyřizování stížností proti postupu při poskytování zdravotních služeb upravují ustanovení § 93 až § 97 ZoZS, nicméně v návaznosti

Nahrávám...
Nahrávám...